Dagens match mot IK Sirius

Idag lördag klockan 15:00 ställs Östersunds FK mot IK Sirius på den färdigställda Studenternas IP i Uppsala.

Tidigare i förra veckan blev det klart med Per Joar Hansen som ny huvudtränare i Östersunds FK. Sedan första sekund har arbetet varit intensivt att få alla bitar på plats och förbereda sig inför dagens match. Igår hann laget genomföra ett träningspass på Jämtkraft Arena innan resan påbörjades mot Uppsala.

Under en kortare period så har det varit speluppehåll i Allsvenskan för rådande internationella uppehåll inför fotbolls VM 2022. Det har gett laget en tid att både vila upp sig, men också att arbeta stenhårt för att åka till Uppsala med en god känsla för 90 minuters fotboll.

ÖFK har tilldeltats en bortasektion och redan nu kan du säkra din biljett genom följande länk.

Ni ser också dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan. För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Studenternas IP, Uppsala, Domare: Mohammed Al-Hakim, Väder: 18 plusgrader och molnighet, Underlag: Konstgräs