Dagens match på Borås Arena

Klockan 17:30 ställs Östersunds FK mot IF Elfsborg på Borås Arena i Allsvenskans elfte omgång där tre nya poäng står på spel.

När halvtidsvilan i söndags hade passerat och de första 45 minuterna hade spelats mot Göteborg så tog ÖFK nya tag och höjde tempot genom att göra både 1-2 och 2-3. Efter förlusten förra veckan med 2-3 mot IFK Göteborg inför hemmapubliken så har spelarna nu laddat om och kliver in på matcharenan med en helt ny veckas träning och förberedelser.

Igår fredag reste laget ner mot sydligare breddgrader för att skapa de bästa möjliga förutsättningarna inför dagens möte. Spelartruppen genomförde ett snabbare träningspass på Borås Arena med den 30-graders varma temperaturen i sommarluften.

IF Elfsborg har inlett årets Allsvenska säsong starkt med 19 inspelade poäng vilket har resulterat i en tredje plats i tabellen. Förra veckan ställdes dem mot Örebro SK som slutade med en 2-1 seger till Borås-laget efter mål av
Andrè Ibsen Rømer och Frederik Holst som avgjorde i matchens 96:e minut.

Cirka 3000 personer kommer få plats på Borås Arena under dagens match. Ni ser dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Borås Arena, Borås, Publik: 3000 personer är tillåtna, Domare: Kristoffer Karlsson Väder: 27-28 plusgrader och solsken väntas, Underlag: Konstgräs