-Det satt fint, jag hade det på känn!

ÖFK:s tränare Pero Kapcevic var otroligt nöjd efter ÖFK:s seger med 1-0 mot AIK. För första gången någonsin vinner ÖFK en tävlingsmatch mot AIK och dessutom på bortaplan!

-Det satt fint, jag hade det här på känn, sa Pero efter segern!

Inför avresan till Stockholm pratade Pero Kapcevic om hur viktigt det skulle bli att hålla tätt bakåt. Han hade på känn att laget skulle kunna prestera bra mot AIK på bortaplan.

-Vi spelar bättre och bättre och innan matchen sa vi att vi skulle ta tre poäng. Det är viktigt att vi tror på det här och siktar på seger i alla matcher, menar Pero.

-Det är riktigt riktigt bra genomförd match av oss, vi följde vår gameplan hela matchen. Vi spelar bra redan i början av match och ville inte bjuda på något som vi gjorde mot Elfsborg. Det visade sig vara en bra plan.

ÖFK började stabilt och fortsatte på samma sätt hela matchen.

-Vi kom in mer och mer i matchen och mellan 20-30 minuten spelade vi bra och skapade tre riktigt bra lägen och ett av dem gav ett mål, berättar Pero.

Målet beskriver Pero så här:

-Nebiyou gjorde sin gubbe i straffområdet och Ludde gjorde inget misstag. En otroligt viktig seger för oss eftersom vi aldrig tidigare vunnit i en tävlingsmatch mot AIK.

En som var otroligt glad och lycklig efter segern var målskytten Ludvig Fritzson.

-Jäkligt skönt, vi har varit nära flera gånger. Men nu håller vi hela matchen, berättar Ludde efter segern.

Berätta om målet?

-Nebiyou dribblar in och ut och jäkligt snygga dribblingar. Försökte stöta den mot mål. Det kändes som om det var vår tur. Vi har varit med många matcher men nu vinner vi också.