Diös klar som sponsor till ÖFK

Östersunds FK kan idag stolt presentera Diös som ny sponsor för nästa säsong 2020. Bolaget har varit sponsor till klubben tidigare och väljer nu att åter igen att gå in och stödja den sportsliga satsningen inför nästkommande år.

-Vi är otroligt glada att Diös nu igen blir sponsor till ÖFK. Vi har haft ett nära och bra samarbete genom åren och ser mycket fram emot att fortsätta det inför nästa år, säger Lennart Ivarsson, VD Östersunds Fotbollsklubb.

Arbetet med att bygga ett slagkraftigt lag för Allsvenskan nästa säsong är i full gång och medan säsongen 2019 är i slutet, skapar klubben nu förutsättningar för en fortsatt stark satsning även nästa år.

-Vi har haft dialog med ÖFK under en tid och med det nya ledarskapet och en fokuserad satsning på utveckling av klubben, känner vi oss trygga i vårt fortsatta engagemang som sponsor. ÖFK:s framgångar har verkligen satt Östersund på kartan och medfört flera olika positiva effekter på staden och ett stort intresse från både Östersundsbor och omvärld. Att medverka till att den positiva effekten kan fortsätta, menar vi är stadsutveckling , vilket ligger i vårt intresse att stötta, säger Knut Rost, vd, Diös.

-Att redan nu ha en Diös klar som sponsor för nästa säsong känns otroligt bra. Sponsoravtalet med Diös en viktig pusselbit för framtiden, säger Lennart Ivarsson, VD för ÖFK.