Erick Brendon förlänger med ÖFK

Östersunds FK kan idag presentera att mittfältaren Erick Brendon och klubben är överens om en kontraktsförlängning fram tills slutet på 2025. Vi önskar Erick Brendon ett stort lycka till under sin tid i klubben samt till helgens avslutande bortamatch mot Västerås SK.

Erick Brendon värvades från Allsvenska klubben IFK Värnamo under sommarfönstret 2022. Brendon beskrevs då av sportchefen Stefan Lundin som en oerhört skicklig och bolltrygg fotbollsspelare som är vass i sitt passningsspel. Vilket är något som han definitivt visat under sin tid i ÖFK.

Under årets säsong i Superettan har han startat i 27 av 29 matcher, och dessutom noterats för sju assist samt ett mål.

-Erick har varit en nyckelspelare sedan han anslöt förra sommaren, och varit starkt bidragande till den positiva utvecklingen av laget. Det känns riktigt bra att Erick valt att stanna för att ta ytterligare steg tillsammans med ÖFK, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

Fakta om Erick Brendon

Född: 23 maj 1995