Evenemangsinfo inför dagens match mot Utsiktens BK

Idag söndag är det äntligen dags för ännu en hemmamatch! Klockan 13:00 ställs ÖFK mot Utsiktens BK i Superettans nionde omgång. Vi väntar en stor publiktillströmning, och då mycket folk kommer vara i omlopp på arenan vill vi att ni ska vara ute i god tid på arenaområdet. Här nedan kommer information inför dagens evenemang.

Entréer
Entréer på Östra- och västra läktaren öppnar 11:00, det vill säga två timmar innan avspark. ÖFK:s supportrar på Norraste Stå hänvisas till Östra-Nord entréer. Detta då era biljetter enbart fungerar för inpassering här. Var ute i god tid för att hinna ta er in innan avspark. Den största publiktillströmningen startar från 45 minuter innan avspark. Rekommendationen är därför att vara på plats innan dess.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Ni kan antingen ha skrivit ut er matchbiljett, eller så kan denna scannas via telefonen.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 11:00 på arenaområdet i biljettcentret (utanför huvudläktaren). Här kan du betala med kort och Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu.

Erbjudande Mors Dag i samband med matchen mot Utsiktens BK
I samband med matchen mot Utsiktens BK den 28 maj firar vi mors dag. För att uppmärksamma detta har vi ett fantastiskt erbjudande! När du köper tre biljetter eller fler får du en av biljetterna för endast 50 kronor på sitt- eller ståplats. Denna biljett gäller endast för mammor. Så passa på att hylla alla mammor där ute och få med dem på denna match! Före och under matchen kan ni gärna lägga ut inlägg på sociala medier med hashtaggen #JagOchMorsan

Erbjudande Veterandagen i samband med matchen mot Utsiktens BK
I samband med matchen mot Utsiktens BK uppmärksammar vi också Försvarsmaktens Veterandag. Jämtlands Fältjägarkår kommer vara närvarande under evenemanget. För att hylla våra veteraner i samband med matchen erbjuder vi bland annat matchbiljett för 50 kronor på sitt- eller ståplats. Detta gäller vid uppvisande av Veterankort i biljettförsäljningen på matchdagen.

Evenemang på arenan
Det blir en händelserik dag på arenan. Då det är den 28 maj firar vi mors dag under matchen. Därför kommer vi dela ut 50 goodiebags till de första mammorna som tar sig in på Östra Entrén. Påsen har ett värde på över 1000 kr, så missa inte denna! Även Försvarsmakten är på plats, och innan avspark uppmärksammar vi Veterandagen. Det kommer genomföras en hyllning till veteraner och medborgare som gjort internationell tjänst för Sverige.

Restaurang Hörnsparken
Denna match öppnar uteserveringen på Restaurang Hörnsparken. Online-bokningarna till Hörnsparken stänger 09:00 på matchdagen. Sedan kan du köpa din biljett precis som vanligt på plats i restaurangen. Hörnsparken har öppet från att arenan öppnar tills matchens slut. Här bjuder LIME på en riktig fotbollsbuffé!

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under hela matchen. Dessa öppnar klockan 13:00 när arenan öppnar. I ÖFK-Shoppen på arenan lanserar klubben en helt ny kollektion tillsammans med SQRTN Company. Handlar ni i arenashoppen deltar ni även i utlottning av priser från SQRTN. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Utsiktens BL att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Läktare och sektioner
Samtliga sittplatsläktare samt Norra Stå kommer vara öppna. Vänligen använd den entré som ligger närmst er sektion.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena!