Östersunds FK förlänger med Ziad Ghanoum

Idag lördag, dagen före hemmamatchen mot Utsiktens BK kan klubben presentera att ÖFK och Ziad Ghanoum är överens om en kontraktsförlängning tills slutet av 2024. Vi hoppas Ghanoum får en fortsatt fin tid i klubben och önskar honom och laget ett stort lycka till imorgon.

Mittbacken anslöt i början på förra året från Friska Viljor. Ziad Ghanoum påbörjade sin karriär i AIK:s akademi redan i ung ålder, där han under en stor del av sin uppväxt tillbringade sin tid. 2017 gick han över till FC Djursholm och stannade där fram tills 2020. Under årets säsong i Superettan har han spelat sex av åtta matcher, och noterats för en assist.

-Ziad har haft en mycket fin utveckling hos oss sedan han anslöt från Friska Viljor inför förra säsongen. Framförallt från hösten ifjol har han tagit stora steg och vi ser med tillförsikt fram emot att jobba vidare tillsammans, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK

-Jag ser fram emot den kommande tiden med ÖFK. Vi är ett väldigt starkt lag med oerhört bra spelare. Tillsammans kan vi göra något riktigt bra den här säsongen, säger Ziad Ghanoum som nu laddar upp inför morgondagens match med resten av truppen.

Ziad Ghanoum även uttagen till Syriens U23 Landslag
Dagen efter att Superettan påbörjar sitt sommaruppehåll kallas Ziad Ghanoum in till Syriens U23-landslag för att delta i Väst-asiens U23 turnering mellan den 12 juni och 22 juni som arrangeras i Irak.

Fakta om Ziad Ghanoum

Född: 2 Juni 2001