Evenemangsinformation inför Norrlandsderbyt mot GIF Sundsvall

Äntligen har det blivit lördagen den 29 juli, och äntligen är det dags för Norrlandsderbyt vi alla har väntat på. Klockan 13:00 sparkas matchen mellan Östersunds FK och GIF Sundsvall igång på Jämtkraft Arena. Vi ber samtliga besökare att ta del av informationen nedan, och vill lyfta att besökare ska ta sig till arenan i mycket god tid för att hinna in före avspark. Varmt välkomna till Norrlandsderbyt 2023!

Entréer
Samtliga entréer på hela Jämtkraft Arena kommer vara öppna. Se nedan vilken entré du ska använda beroende på vilken sitt- eller ståplats ni har.

Östra Läktaren sittplats: Östra-syd entréer
Norra Stå ståplats: Östra-nord entréer
Västra Läktaren sittplats: Västra entréer
Södra Läktaren ståplats: Södra entréer (Endast GIF Sundsvalls supportrar)

Var ute i mycket god tid för att hinna ta er in innan avspark. Det kommer vara väldigt mycket folk i omlopp runt arenaområdet. Visitationer kan förekomma. Vi rekommenderar att ni är på plats minst en timme innan avspark för att hinna ta er in.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Ni kan antingen ha skrivit ut er matchbiljett, eller så kan denna scannas via telefonen.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 11:00 på arenaområdet i biljettcentret (utanför huvudläktaren). Då samtliga sittplatser vid denna tidpunkt kommer vara slutsålda kommer enbart ståplats att säljas på arenan. Vi rekommenderar alltid att du köper din biljett innan ditt besök till Jämtkraft Arena. Här kan du betala med kort och Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu.

Restaurang Hörnsparken
Denna match är uteserveringen på Restaurang Hörnsparken öppen. Förbokningen till Restaurang Hörnsparken har stängt. Endast vissa drop-in platser kommer finnas på plats på arenan. På plats kommer det arrangeras ett riktigt pubquiz! Ni kommer också höra ÖFK:s sportchef Stefan Lundin som intervjuas innan avspark. Hörnsparken har öppet från att arenan öppnar tills matchens slut. Här bjuder LIME på en riktig fotbollsbuffé!

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under hela matchen. Dessa öppnar från klockan 11:00 när arenan öppnar. I ÖFK-Shoppen på arenan finns våran kollektion tillsammans med SQRTN Company. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och GIF Sundsvall att parkera era fordon på de parkeringar som finns runt arenaområdet.

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Soffbiljett
Har ni inte möjlighet att besöka dagens evenemang finns soffbiljetten! Priset är 100 kr, och när du köper soffbiljett är du med i utlottning av en signerad matchboll! Soffbiljetten är för er som avnjuter matcherna hemma från soffan och samtidigt vill stötta ÖFK ovillkorligt inför varje match. Nu laddar vi upp för en spännande matchdag!

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena!