Evenemangsinformation inför träningsmatchen mot Gefle IF

Idag lördag spelas den sista träningsmatchen på hemmaplan för ÖFK när Gefle IF står för motståndet. Avsparken är likt förra helgen klockan 15:00, och vi önskar er alla varmt välkomna till arenan! Här nedan kommer den viktiga informationen inför dagens evenemang.

Entréer
Entréer öppnar 14:00, det vill säga en timme innan avspark. Denna match är enbart Östra-Syd entrén öppen.

Väskförbud
Inga väskor ät tillåtna, det gäller alla storlekar. Detta inkluderar även plastpåsar, genomskinliga eller täckta. Undantag kan endast ske på grund av medicinska skäl och efter att kontroll av väskan har genomförts. Skötväskor för barn inkluderas i undantaget. Läs senaste uppdateringarna här vad som gäller från Polismyndigheten.

Vädret
Det väntas 0 grader celcius vid avspark och uppehåll. Klä er varmt för att inte frysa på dagens match.

Läktare och sektioner
Endast Östra Läktaren (Huvudläktaren) kommer vara öppen på matchen. Klacksektionen för Falkarna och hemmasupportrar hänvisas till sektion B1 yttre.

Uthämtning av fribiljetter för er som har säsongskort
Har du tecknat ett säsongskort för 2024? Då har du rätt till en fribiljett per säsongskort. Har du inte hämtat ut denna online kan du hämta ut den i biljettcentret på Jämtkraft Arena.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 14:00 på arenaområdet i biljettcentret (utanför huvudläktaren). Vi rekommenderar alltid att du köper din biljett innan ditt besök till Jämtkraft Arena. Här kan du betala med kort och Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu.

Kiosk
Kiosken på huvudläktaren kommer vara öppen från att arenan öppnar. Här kan du köpa fika, varmkorv, godis och självklart kaffe.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Gefle IF att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Soffbiljett
Har ni inte möjlighet att besöka dagens evenemang finns soffbiljetten! Soffbiljetten är för er som avnjuter matcherna hemma från soffan och samtidigt vill stötta ÖFK ovillkorligt inför varje match. Nu laddar vi upp för en spännande matchdag! Swisha gör ni till: 123 515 03 05 och anger soffbiljet. Då stöttar ni ÖFK ekonomiskt.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena!