Fantastiskt stöd för ÖFK

Arbetet med att lösa ÖFK:s ekonomiska situation fortsätter och stödet från företag och privatpersoner är fantastiskt stort. Tack vare det stödet har ÖFK under veckan betalat av drygt en miljon av den skatteskuld på 1,4 miljoner kronor som klubben har haft.

Avbetalningarna på skatteskulden fortsätter och ÖFK har fått respittid fram till 2 november att betala resterande del. De olika kampanjerna har gett ett bra tillskott till föreningens ansträngda ekonomi, pengarna har kommit via den riktade nyemissionen och olika kampanjer som just nu pågår både från privatpersoner och från företag.

Arbetet med att säkra upp ekonomin är inte färdigt på långa vägar. Vi har nått en liten bit på väg men mycket arbete återstår för att på lång sikt ordna upp ekonomin i ÖFK.

Ni kan stötta ÖFK genom att gå in på följande länk.