Förändring av ledarstaben i A-laget

Östersunds FK befinner sig just nu på en 15:e plats i tabellen av Superettan. Första anhalten av säsongen har nåtts i och med sommaruppehållet, och den situationen som råder gällande de sportsliga prestationerna återspeglar inte det Östersunds FK önskar vara i. ÖFK som klubb har de senaste säsongerna haft tyngre år med både ekonomiska och fotbollsmässiga resultat som ej nått vår förväntan.

Samtliga personer som arbetar inom och för Östersunds FK gör detta arbete med passion för fotbollen, klubbmärket för staden Östersund och hela regionen. Vi är också en klubb som har ett stort allmänintresse och engagemang från supportrar och fotbollsälskare. Alla i klubben, både spelare, ledare, personal och styrelsemedlemmar kommer göra sitt yttersta för att vända det som är negativt till det positiva. Vi går nu in i ett kortare sommaruppehåll där nästkommande match är mot Norrby IF den 28 juni.

Vi som klubb kommer lägga ett fullt fokus för skapa nya minnen för idrottsstaden Östersund och våra medlemmar. Vi kommer göra allt vi kan för att klara det här tillsammans.

Det kommer ske en förändring i tränarstaben där Amir Azrafshan kommer lämna klubben och Stefan Lundin vår fotbollschef även kommer ha rollen som andretränare vilket kommer ge oss som klubb utrymme att lägga mer kraft på eventuella förstärkningar i spelartruppen under kommande transferfönster.

-Amir var en avgörande del när han tillsammans med spelarna och övriga i tränarstaben höll oss kvar i Allsvenskan 2020. Förutsättningarna har inte varit de bästa med en ansträngd ekonomi, men Amir har genomgående varit en bidragande kraft för att hitta konstruktiva lösningar både på och vid sidan av fotbollsplanen. Vi tackar för hans tid i Östersunds FK, säger Kjell Andersson, tf VD i Östersunds FK.