Förlust för ÖFK mot Levanger på hemmaplan

Östersunds FK spelade i dag träningsmatch på Jämtkraft Arena mot norska Levanger. ÖFK förlorade med 1-2 efter ett tidigt ledningsmål av Levanger.

-Jag är inte orolig över resultatet, sa Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

ÖFK startade matchen med en startuppställning som normalt sett inte har startat när ÖFK spelar match. ÖFK startade matchen med följande uppställning:

Målvakt: Aly Keita

Backar: Pontus Kindberg, Thomas Isherwood, Ronald Mukiibi, Alex Purver

Mittfält: Isak Ssewankambo, Ludvig Fritzson, Frank Arhin, Nebiyou Perry

Anfall: Francis Baptiste, Felix Hörberg

Levanger startade matchen i ett rasande tempo och gjorde 1-0 redan efter tre minuters spel. ÖFK kvitterade efter drygt en halvtimme efter finfint spel och målskytt blev till slut Ludvig Fritzson.

ÖFK lät IFK Östersunds Anton Hallstensson testa sista 20 minuterna dessutom spelade testspelaren Malcom Stolt lika länge.

Förlusten med 1-2 mot Levanger var ÖFK:s första förlust för säsongen.

-Jag är inte orolig trots förlusten mot Levanger. Vi testar en mängd spelare som normalt inte får så mycket speltid. Det är viktigt att dessa spelare får lite spelminuter, menade Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

För Ian var det viktigt att många spelare fick 70-90 minuter i den här matchen och samma sak kommer det att bli med laguppställningen i morgon söndag.

Positivt var publiken som var 750 personer på Jämtkraft Arena.

I morgon väntar ny match för ÖFK mot Umeå FC, en match som spelas på Jämtkraft Arena och startar klockan 15.00.

Se intervjun med Ian Burchnall här!