Fyra akademispelare får möjligheten att träna med Torino FC

Imorgon söndag påbörjar fyra av ÖFK:s akademispelare resan mot den italienska storstaden Turin. Under den kommande veckan ska Arvid Holgén, Zakk Edlund, Jonas Sawyer och Elliot Caarls som tillhör ÖFK P17 få möjlighet till ett erfarenhetsutbyte när de ska träna med Torino FC:s fotbollsakademi.

Samtliga av spelarna beskriver det som en fantastisk möjlighet till att samla på sig erfarenhet från en ny träningsmiljö. På plats i Italien kommer de träna tillsammans med den Italienska storklubben – Torino FC:s akademi. Storklubben håller i vardags till i Serie A, men har likt resterande lagen i ligan en väldigt framgångsrik ungdomssektion som dagligen utvecklar toppspelare.

Vad betyder det att få en sån här möjlighet?

-Det betyder jättemycket. Det är sånt här man spelar för och lägger ner arbete på, säger akademispelaren Elliot Caarls som fram tills nu bara hade kunnat drömma om en möjlighet som denna.

Blir det en svår utmaning, eller snare en chans att visa upp sig?

-Lite både och. Två av oss har precis kommit tillbaka efter en skada. Men såklart är det en stor chans. Vi ska åka dit och ha så kul som möjligt och njuta, säger Zakk Edlund som ska finslipa de italienska fotbollstermerna på flyget ner till Turin.