Ghoddos efter VM-debuten: En dröm som gick i uppfyllelse

I kväll gjorde ÖFK:s anfallare Saman Ghoddos VM-debut när hans Iran vann över Marocko med 1-0. Ghoddos fick hoppa in när det var fem minuter kvar av ordinarie tid.

– Självklart var det här en dröm som gick i uppfyllelse, säger Saman till Osdsport efter 1-0 segern.

Vilken underbar start det blev för Iran i lagets VM-premiär i Ryssland. Segern mot Marocko satt hårt inne, Saman Ghoddos började på bänken och fick inte komma in på planen förrän matchuret stod på 85 minuter. 0-0 så långt och inget talade för att det skulle bli något mål i matchen. Men Saman Ghoddos visade direkt att han ville otroligt mycket.

På stopptid revs han ner på vänsterkanten och fick frispark. Ghoddos lämnade över bollen till Mehdi Taremi som slog frisparken hårt in mot målet och det slutade med att Marockos Soffan Amrabat försökte nicka undan bollen men istället nickade han in den i eget mål.

– Det var en fantastisk känsla, den är omöjlig att beskriva, berättar Saman själv när Osdsport når honom i bussen på väg från arenan.

Hur var stämningen i laget efter segern?

-Stämningen var bra, det var en historisk vinst för oss så den var på topp! Det här är självklart en dröm som går i uppfyllelse, sen att jag får en vinst i min VM-debut. Jag kan inte önska mig något mer, säger Saman.

Segern mot Marocko var otroligt viktig, övriga lag i gruppen är Portugal och Spanien, två lag som spelade 3-3 senare på fredagskvällen. Därmed leder Iran grupp B i VM.

Nästa match är mot Spanien, får du mer speltid då tror du?

– Det kan jag inte svara på för det vet jag inte. Men jag ser målet som vi gjorde som min assist, ha ha!

Vi skickar över bilden där Saman kysser bollen innan han lämnar över den till frisparks-skytten.

-En snygg bild. Sätt rubriken ”den magiska kyssen” till den bilden, ha ha!

Samtidigt som han är uppe i sitt livs äventyr på VM tänker han en hel del på sina lagkompisar i ÖFK och fansen där hemma i Östersund.

-Jag saknar alla spelare, ledare och alla fantastiska supportrar. Det gör jag!