Glad Keita som höll nollan för ÖFK för sjunde gången

Aly Keita höll nollan för sjunde gången i år när ÖFK vann över Elfsborg med 1-0 på bortaplan.

-Jag tycker att vi gör det bra. De är ett bollskickliga lag och de får utvisningen som gör det svårt för dem. Jag är stolt över spelarna i ÖFK idag och gör det riktigt bra, sa Aly Keita efter matchen till Dplay.

ÖFK:s seger med 1-0 mot Elfsborg visade att ÖFK blir att räkna med framöver. Aly Keita gjorde ännu en gång en fantastisk match.

-Sju nollor är alltid skönt. Det är viktigt att stå upp länge och Jesper Karlsson har gjort några mål mot mig tidigare. Men nu hade jag lovat min son att hålla nollan, sa Aly Keita, lagkapten i ÖFK.

-All heder åt Amir och Pero. Vi har blivit som en familj och vi kämpar där ute. Det blir bättre och bättre för varje match, sa Keita.

-Östersund gör det bra men vi måste spela bättre. Vi spelar onödigt stressat, menade Jimmy Thelin, tränare i Elfsborg efter ÖFK:s seger.