Hela ÖFK-ligan kommer till matchen mot Kalmar FF

Jämtland Härjedalens Fotbollförbund och ÖFK har ett nära samarbete och som en del i det samarbetet kommer nu hela ÖFK-ligans spelare att få gå in gratis på Jämtkraft Arena på lördag för att se ÖFK spela mot Kalmar FF.

-En fantastisk möjlighet för våra spelare att få se Allsvensk fotboll, säger Per-Olov Larsson, kanslichef på Jämtland Härjedalens Fotbollförbund.

Totalt är det drygt 1600 barn och ungdomar plus ytterligare 500 medföljande föräldrar som har tackat ja till att komma till matchen på Jämtkraft Arena på lördag när ÖFK möter Kalmar FF med avspark klockan 16.00.

-Det är jätteroligt att så många har möjlighet att gå och se allsvensk fotboll. Vilket stort sug det finns att se fotboll och att nu så många har möjlighet att se den här matchen visar vilket stort intresse som ÖFK har, förklarar Per-Olov Larsson.

Många av de yngre lagen har lördagens match som säsongsavslutning och allt talar för att det blir en fantastisk fotbollsfest när dessutom Adidas har en trialtour på Jämtkraft Kraft Arenas B-plan.