Inför dagens match mot Djurgårdens IF

Idag lördag klockan 13:00 får ÖFK en revansch mot Djurgårdens IF i en träningsmatch som spelas på Tele2 Arena i Stockholm.

Då Djurgårdens semifinal av Svenska Cupen var tvungen att flyttas fram så öppnades en lucka upp för ännu en träningsmatch inför den Allsvenska säsongen. Efter ett snabbt träningspass på Jämtkraft Arena reste ÖFK under gårdagen ner till Stockholm för att idag kunna möta Djurgården i ännu ett möte lagen emellan.

Senast de båda lagen möttes var förra helgen i den avgörande kvartsfinalen av Svenska Cupen. Matchen slutade med vinst för Djurgården och det innebar att ett avancemang var borta för ÖFKs del.

Dagens match ger Östersunds FK en möjlighet till revansch och vi ser fram emot en fin tillställning.

Matchen sänds på Discovery+ med avspark 13:00. Teckna ert abonnemang redan nu och ladda upp inför den Allsvenska säsongen via denna länk.