Inför ÖFK:s träningsmatch i Marbella tisdag 5 /2 kl. 12.00

På tisdag 5 februari klockan 12.00 spelar ÖFK sin första träningsmatch i Spanien mot det ukrainska laget Dynamo Kiev. Matchen spelas på Marbella Stadium och här kommer lite info, så att ni som vill se matchen på plats, hittar dit.

Matchen spelas alltså i Marbella i södra Spanien, här finns en karta hur ni hittar till Marbella Stadium, eller som arenan egentligen heter, Estadio Municipal de Marbella. Enligt uppgift kommer det att vara fritt inträde till matchen.

Arenan byggdes 1975 och tar 7 500 personer och normalt spelar Marbella FC som hör hemma i spanska tredjedivisionen. Adressen till arenan är: Calle Cristóbal Colón, S/N, 29603 Marbella, Málaga, Spanien.

Matchen direktsänds på Sportkanalen och det kommer att vara Anders Fredriksson som kommenterar matchen. Dessutom kommer Olof Lundh att finnas på plats för intervjuer.

ÖFK:s motståndare, Dynamo Kiev, kommer om knappt två veckor att spela 16-delsfinal i Europa League i en match mot grekiska Olympiakos.Dynamo Kiev ligger tvåa i den ukrainska ligan efter Sjaktar Donetsk. Det vimlar av riktigt bra spelare i Dynamo Kiev. Frågan är dock vilken uppställning de kommer att ha med tanke på att Dynamo Kiev möter Malmö FF på fredag eftermiddag.

Matchen direktsänds av Sportkanalen med start cirka 11.50.