Isherwood startade för Svenska U21-landslaget

Thomas Isherwood har varit på samling med det Svenska U21-landslaget och fick starta Sveriges första match i EM-kvalet mot Irland. En match som slutade 1-3 i i Irlands fördel.

Thomas startade en match som Sverige tog ledningen i den nittonde minuten genom Bolognas Mattias Svanberg. Thomas spelade lite mer än sextio minuter och blev utbytt vid resultatet 1-0 till Sverige. Irland kvitterade dock matchen i den sextionionde matchminuten och gjorde två mål i slutminuterna och kunde ta tre poäng i den första EM-kvalmatchen.

Thomas Isherwood säger till ÖFK att han haft en bra vecka, tråkigt med resultatet. Vi hade en bra start med ledning och det rullade på. Jag gick av vid 60 minuter för att hade en liten känning. Inget större utan att bara ta det säkra för det osäkra. Nu är jag på väg upp till Östersund och lägger allt fokus på matchen mot Kalmar på lördag.