Kallelse till extra bolagsstämma i september

Styrelsen i Östersunds FK Elitfotboll AB, orgnr: 559084-7777 kallar härmed samtliga aktieägare till en extra bolagsstämma.

Datum: 2024-09-16
Tid: 16:00
Plats: Akademihuset, Jämtkraft Arena, Östersund

Bakgrund
Föreningsstyrelsen har i samråd med elitbolagsstyrelsen beslutat om vissa förändringar av styrelsen i elitbolaget. Historiskt har förenings- och bolagsstyrelserna varit gemensamma. Under de senaste åren har styrelserna varit delade för spridning av arbetsbördan.  Föreningsstyrelsen ser nu ett ökat behov av samordning inom ÖFK och därför vill man nu ha flera representanter i elitbolagsstyrelsen. Därför föreslås nu en ändring av elitbolagsstyrelsen med större deltagande från föreningsstyrelsen. Samtidigt har Tom Pripp, Per Mårtensson och Peter Nordgren bestämt att de vill avgå. Ordförande Tom Pripp anser att behovet av kontinuitet tillgodoses väl med tillsättandet av medlemmar från föreningsstyrelsen. Tom Pripp planerade redan inför årsstämmorna 2023 och 2024 att avgå, men då samtliga övriga dåvarande styrelseledamöter avgick vid stämmorna valde Pripp att fortsätta sitt uppdrag för kontinuitetens skull. Styrelsearbetet har varit mycket tidskrävande och han, liksom övriga avgående ledamöter anser att det nu är ett bra tillfälle för dem att avgå när man ändå skall genomföra personförändringar i styrelsen. De avgående ledamöterna kommer fortsätta att bistå ÖFK i den mån sådant behov finns, dock då enbart som adjungerande ledamöter. Samtidigt kommer Andreas Ehn, tidigare redovisningskonsult hos Östersunds FK att fungera som adjungerad ledamot i Elitbolagsstyrelsen.

Ärenden enligt dagordningen

1. Stämmans öppnande
  2. Val av ordförande vid stämman
  3. Röstlängdens upprättande och godkännande
  4. Dagordningens godkännande
  5. Val av en eller två justeringspersoner
  6. Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad
  7. Val av en eller flera nya styrelseledamöter samt ordförande.
  8. Stämmans avslutande

Med vänlig hälsning,