KM Bygg och Rolf Enström gör stora aktieköp i ÖFK

KB Bygg med dess ägare Kjell Larsson och Rolf Enström går nu in och köper stora aktieposter i Östersunds FK.

-Det är nu som pengarna behövs för att klara ekonomin, säger Kjell Larsson på KM Bygg.

KM Bygg har varit sponsor till ÖFK under flera år. Kjell Larsson och hans kompisar har suttit på Jämtkraft Arena och njutit av fotboll i absoluta världsklass.

-Sedan ÖFK tog fart här i stan har det skapats en härlig stämning och vi har haft många fina stunder under åren. Jag vill inte se att de försvinner. Jag vill se till att de blir kvar! Därför går jag in och köper en aktiepost, säger Kjell Larsson.

Han tillägger:

-Det är nu som pengarna behövs för att klara ekonomin och det känns bra att stötta föreningen.

Ett annat företag som har köpt en stor aktiepost är Korpögat Invest AB som ägs av Rolf Enström.

-Jag satsar på det här därför att ÖFK:s framgångar har gett oss så mycket roligt. Jag har varit med sedan ÖFK gick upp till Superettan och det är väldigt värdefullt att ha ett lag i absoluta toppen av Sverige.

Rolf Enström är, precis som Kjell Larsson, en hängiven fotbollssupporter som har njutit av toppfotboll under många år.

-Var man än åker i Sverige så pratar man om ÖFK. Jag var på en skolträff för några år sedan samtidigt som ÖFK spelade en viktig match. När det stod klart att ÖFK vunnit matchen kramade alla om mig och hurrade för ÖFK. Ingen av de som var där kom från Östersund men jublade ändå, berättar Rolf.

Rolf menar att han nu köper aktier eftersom ÖFK behöver pengar för att säkra sin ekonomi.

-ÖFK är bra för hela Östersund.