Lånekontraktet med Jordan Attah Kadiri avslutas

City Football Group och Östersunds FK var i början av året överens om ett låneavtal som skulle sträcka sig året ut för Jordan Attah Kadiri. Efter att Lommel har utnyttjat en klausul i låneavtalet så avslutas det från och med idag den 18 augusti, och Kadiri återvänder till sin klubb, Lommel SK.

Jordan Attah Kadiri anslöt den första gången redan den 13 augusti 2019. ÖFK gjorde då klart med en ny anfallare som skulle stärka upp offensiven inför den resterande delen av Allsvenska säsongen 2019. Kadiri hade innan det provtränat med laget under en veckas tid och imponerade stort. Han blev tidigt en profilspelare som var stark i det offensiva spelet och ett öga för mål.

Vi tackar Jordan Attah Kadiri för sin tid i klubben och önskar han ett stort lycka till inom City Football Group.