Linus Eriksson lämnar ÖFK

Klubbens målvaktstränare Linus Eriksson flyttar söderut.

Ny klubbadress blir IF Elfsborg.

Linus Eriksson kom till Östersunds FK 2012 och har varit en starkt bidragande orsak till alla framgångar. Men nu har han alltså hittat nya utmaningar.

– När jag fick erbjudandet från Elfsborg så var det svårt att tacka nej. Att få fortsätta jobba med fotboll på högsta nivån i Sverige och samtidigt komma närmare familjen känns fantastiskt bra. Framöver har jag bara tre mil till familjen i Kinna. Det kändes också rätt i tid. ÖFK bygger nytt med ny ledarstab och i det läget känns det också enklare att bryta för att få in en ny målvaktstränare, säger Linus Eriksson.

Men han känner inte bara glädje.

– Det är klart att det samtidigt är vemodigt. Jag har haft en fantastisk tid i den här klubben och jag är så tacksam för allt som klubben har gett mig. Jag har fått massor av erfarenhet och stort förtroende. Att min tränarkarriär började här och allt som man har fått vara med om kommer jag alltid att bära med mig, säger Linus Eriksson.

Linus Erikssons roll i Elfsborg blir målvaktstränare och assisterande tränare.

ÖFK har ännu inte klart med någon ersättare för Linus Eriksson.