Lönerna till ÖFK:s spelare, ledare och anställda betalas ut denna vecka

Sedan en tid tillbaka pågår arbetet med att ordna upp ekonomin i Östersunds FK både kortsiktigt och långsiktigt.

-Vi har kommit en bit på väg och vi kommer på fredag betala ut lönerna till alla spelare, ledare och anställda inom ÖFK, bekräftar Lennart Ivarsson, VD i ÖFK.

Intresset för att stödja ÖFK har varit enormt stort.

-Det har varit ett imponerande lokalt intresse från privatpersoner men också från företag både i och utanför länet. Stödet från de fotbollsintresserade och andra är otroligt stort och vi är mycket tacksamma för all hjälp som vi kan få, säger Lennart Ivarsson, VD i ÖFK.

Den första delen är alltså avklarad, det vill säga att lönerna kommer att betalas ut denna vecka, enligt plan till spelare, ledare och övriga anställda inom föreningen. Målsättningen att få in tio miljoner kronor initialt är ännu inte nått. Vi kommer under de närmsta veckorna att presentera ytterligare lösningar för att få in mer kapital till föreningen.