Tuff förlust för ÖFK borta mot Örebro

ÖFK fortsätter att ha det jobbigt på bortaplan. 0-2 borta mot Örebro SK var riktigt tungt. Detta i en match där ÖFK hade ett kraftigt spelövertag och mängder av målchanser.

Det blev en riktigt bra öppning för ÖFK i matchen mot Örebro Sportklubb. ÖFK tog tag i taktpinnen direkt och skapade tre hörnor på första 18 minuterna. Dino Islamovic hade en halvchans, Tom Pettersson var djupt inne i boxen och var nära att få bollen mot mål. Kadiri stormade mot mål i ytterligare en halvchans.

Ja ni förstår själva, ÖFK hade allt spel första hälften av matchen utan att skapa den där riktiga målchansen. Redan vid det här skedet i matchen hade Örebro dragit på sig två gula kort, Michael Almebäck fick sitt gula efter 15 minuter, Yaser Kasim efter 21 minuters spel.

Efter 28 minuters spel var Dino Islamovic nära att göra mål från halva planen då Örebros målvakt Oscar Jansson var långt utanför sitt mål. Dinos långa boll gick dock strax utanför Janssons högra stolpe.

Örebro kom upp i några halvbra lägen i första halvleken, ÖFK:s försvar kändes dock väldigt intakt och starkt denna kväll. Albin Granlund i Örebro fick sitt första och ÖSK:s tredje gula kort efter 43 minuters spel.

Simon Kroon hade halvlekens bästa möjlighet efter fin framspelning av Felix Hörberg och ett skott på halvdistans av Kroon som Jansson räddade reflexmässigt.

Så i 62:a minuten kom Örebros ledningsmål via ett självmål av Kalpi. Innan dess hade ÖFK fortsatt att pressa och trycka upp spelet. Örebros ledningsmål kom olyckligt för ÖFK eftersom de rödsvarta hade haft så gott som allt av spelet så långt i halvleken.

Jamie Hopcut byttes in och Simon Kroon lämnade planen efter 64 minuters spel. ÖFK:s andra byte kom när Kadiri lämnade till förmån för Turgott.

Isak Ssewankambo var riktigt bra matchen igenom, Charlie Colkett likaså. Dino Islamovic sprang och kämpade. Kort och gott, det fanns mängder av spelare i ÖFK som visade styrka och känsla i den här matchen.

De sista 15 minuterna pressade ÖFK upp med otroligt mycket folk och hade ett otroligt tryck mot Örebros straffområde. Men utan att få in bollen i mål. Däremot pressade Örebro in med 2-0 i sista minuten av ordinarie speltid när ÖFK pressade och tryckte på för en kvittering.