Magnus Powell utsedd till månadens tränare i april

Månadens Tränare i Superettan utses av Svensk Elitfotboll i samarbete med Unibet. Priset går till den tränare som gjort bäst bestående sportsliga avtryck under den senaste månaden. Varje vinnare får 10 000 kronor vardera från elitfotbollens huvudsponsor Unibet att skänka till ett samhällsengagemang klubben.

– Det är jätteroligt att vinna utmärkelsen. Det är en bekräftelse på att vi gör viktiga saker. Jag var nominerad tidigare förra hösten, vi har fortsatt vår goda trend i år. Vi har haft fortsatt utveckling med en väldigt fin trupp nu och ett tränarteam som jobbar stenhårt, säger Powell.

Motivering
Ett sammansvetsat Östersunds FK har inlett säsongen med resultat som tyder på att det inte kommer bli någon bottenstrid för laget i år. ÖFK är obesegrade efter en aprilmånad som avslutades med en 1–0-seger borta mot Östers IF, trots en man mindre i över en halvlek.

De övriga nominerade var Srdjan Tufegdzic i Östers IF och Fredrik Holmberg i GAIS.