Malcolm Stolt lämnar för Österrikiska SKN St. Pölten

Idag onsdag kan Östersunds FK meddela att anfallsprofilen Malcolm Stolt kommer omgående lämna klubben för en övergång till Österrikiska SKN St. Pölten. Detta står klart då båda klubbarna är överens om en flytt för 23-åringen.

Malcolm Stolt har denna vecka rest till Österrike och andraliga-klubben, SKN St. Pölten. På plats har han genomgått den obligatoriska läkarundersökningen som gäller vid en spelartransfer.

Efter drygt fyra år som spelare och ett liv innan dess som ÖFK-supporter står det klart att Malcolm Stolt lämnar Östersund och Jämtland för nya äventyr.

Malcolm Stolt anslöt till ÖFK under sommaren 2020. Dessförinnan hade Stolt tränat med ÖFK under en längre tid med förhoppningen att spela till sig ett avtal. Den 3 augusti kritades avtalet på och drömmen att tillhöra den jämtländska klubben var nu ett faktum för Malcolm.

Efter 76 tävlingsmatcher i både Allsvenskan, Svenska Cupen och Superettan tar Malcolm Stolt nästa kliv i karriären och ÖFK önskar han ett stort lycka till!

-När jag var yngre hade jag det här som dröm, att få spela för ÖFK som fanns i mitt hjärta och som jag har sett upp till. Jag är såklart väldigt glad att få möjligheten att ta nästa steg i karriären, men jag har haft väldigt fina år här och det känns väldigt jobbigt att lämna Östersund, säger Malcolm Stolt.

-Jag är enormt tacksam för folk som har tagit sig till arenan och jag har träffat så otroligt mycket fina människor. Det är sånt här som gör att fotbollen är så fin som den är, avslutar Stolt.

-Bortsett från de senaste halvåret då Malcolm slitit med sjukdom, har han hela tiden tagit steg i sin utveckling hos oss. Utifrån förutsättningarna når vi nu en bra lösning för både klubben och Malcolm genom den här försäljningen. Vi önskar Malcolm ett stort lycka till med hans nya utmaning, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.