Morgondagens motståndare Degerfors IF

Efter några veckors sommaruppehåll är nu Superettan i gång igen, och ÖFK möter Degerfors hemma på Jämtkraft Arena imorgon söndag klockan 13.00. Degerfors har så här långt gjort en bra första halva av säsongen och ligger på tredje plats, och har just nu en kvalplats upp till Allsvenskan.

Degerfors spelade i Allsvenskan förra säsongen och senast ÖFK och Degerfors möttes var i Allsvenskan säsongen 2021. Då förlorade ÖFK bägge matcherna, först på bortaplan mot Degerfors med 1-3 och sedan hemma med 0-1 sedan den före detta ÖFK-spelaren Johan Bertilsson gjorde mål i 87:e minuten i säsongens sista match.

Så här långt har Degerfors vunnit sju matcher, spelat fem oavgjorda och bara förlorat två matcher. Lagets stora målskytt heter Dijan Vukojevic och gjorde fem mål under juni månad och blev utsedd till månadens bästa spelare i Superettan. Totalt har anfallaren hunnit med att göra sju mål så här långt denna säsong.

En annan spelare hos gästerna Degerfors är Gustaf Lindgren som även han har hunnit med att göra sju mål i Superettan på de 14 matcherna som är spelade. I assistligan ligger Gustav på delad tredje plats tillsammans med klubbkompisen Kevin Holmén.

ÖFK:s match mot Degerfors spelas på söndag med matchstart 13.00. Ni hittar biljetter till matchen här.

Foto: Jeanette Dahlström / Bildbyrån