Ny tillförordnad VD i ÖFK – Stig Eklund

Östersunds FK har idag gjort klart med en ny VD i Stig Eklund. Stig blir tillförordnad VD under tiden som ÖFK letar efter en permanent lösning på VD-frågan. Samtidigt gör idag tisdag den nuvarande VD:n Lennart Ivarsson sin sista arbetsdag i föreningen.

Stig Eklund har suttit i Elitbolagets styrelse det senaste året och är till vardags vd för Stavre Mobile Service i Bräcke.

-Nu ska vi sikta framåt, jag känner stor kärlek till den här föreningen och eftersom vi inte är färdiga med en permanent lösning på VD-frågan så känner jag hedrad att ta det här uppdraget, säger Stig Eklund.

-Jag kommer att fortsätta med vissa kostnadsneddragningar och samtidigt jobba för att vi ska öka intäkterna den närmaste tiden, avslutar Stig.

ÖFK:s föreningsstyrelse är nöjda med att nu Stig Eklund tar över rollen som VD för ÖFK.

-Jag är glad att vi har en bra lösning medans arbetet med att rekrytera en permanent VD fortsätter. Stig-Åke är kunnig och insatt i det som pågår i ÖFK, säger Mathias Rasteby, ordförande i Östersunds FK.

Den avgående VD:n för ÖFK, Lennart Ivarsson lämnar nu föreningen efter drygt sex månader på VD-stolen.

-Det har varit en mycket rolig tid i ÖFK, självklart har det bitvis varit kämpigt men tillsammans har vi åstadkommit stora steg framåt. Jag uppskattar allas insatser där var och en har bidragit utifrån sina kunskaper. Det känns skönt att kunna lämna över till Stig Eklund som kan verksamheten, säger Lennart Ivarsson, avgående VD.