Nya medlemmar i Östersunds Elitfotboll AB:s styrelse

Nu har styrelsen i Östersunds Fotbollsklubb Elitfoboll AB fått förstärkning i form av Stig-Åke Eklund. Stig-Åke är vd och ägare av Stavre Mobile Service och sedan många år tillbaka en av sponsorerna i ÖFK. Dessutom kliver Leif Widegren in som adjungerad i styrelsen för Elitfotboll AB.

-Vi är mycket glada och nöjda med att Stig Åke Eklund vill kliva in i vår styrelse med erfarenhet och kunskap. Det här är det första namnet vi släpper i arbetet att få in nya ledamöter i Elitbolagets styrelse, säger MarIa Wilén.

-Jag kliver in i styrelsen i ÖFK för att jag vill att ÖFK ska finnas kvar som ett elitfotbollslag. Kan jag hjälpa till så gör jag självklart det. Jag ser det som en stor ära att ha fått frågan och det är viktigt att vi nu får lugn och ro i föreningen. Jag hoppas på fortsatt stöd till föreningen, säger Stig-Åke Eklund i en kommentar.

Ytterligare en förstärkning i Elitbolagets styrelse är Leif Widegren, som under de senaste åren bland annat jobbat med sponsornerna i ÖFK. Leifs uppgift som adjungerad i styrelsen blir att jobba med externa finansiärer.

-Jag brinner verkligen för den här föreningen och det känns jätteroligt att nu få ingå som adjungerad i Elitbolagets styrelse. Med mitt breda nätverk ska vi nu hjälpas åt och se till att det kommer in nytt kapital till föreningen, säger Leif Widegren.

– Vi behöver Leifs gedigna erfarenhet gällande ÖFK:s historia, menar Maria Wilén.

Leif arbetar sedan tidigare som konsult till ÖFK och kan därmed inte väljas in som ordinarie medlem i styrelsen.

Styrelsen kommer att förstärkas ytterligare med fler namn inom kort.