Nytt fall av Covid 19 i ÖFK

Under gårdagen upptäcktes ytterligare ett fall av Covid 19 hos ÖFK. Personen är isolerad och i morse testades hela ÖFK:s spelartrupp och ledare.

I fredags testades hela spelar- och ledartruppen för Covid 19 och efter det testet framkom att två personer testades positiv för Covid 19. Vid ett enskilt test i går måndag framkom det att ytterligare en person som ingår i ÖFK:s trupp testats positiv för Covid 19. Personen hade vid testet inga symptom för Covid 19.

ÖFK har nu vidtagit ett flertal åtgärder runt laget för att minimera risken att Covid 19 ska spridas i laget. Bland annat har vi ställt in de gemensamma frukostsamlingarna, infört restriktioner runt omklädningsrum och gymmet. Dessutom testades hela ÖFK:s trupp i morse för Covid 19 och tanken är att vi nu ska genomföra regelbundna tester på hela truppen.