ÖFK har anlänt till träningslägret i Alicante

Igår kväll klockan 23:28 landade planet från Stockholm som hade hela ledar- och spelartruppen i spanska Alicante. Laget är nu på plats och kommer genomföra ett två veckors långt träningsläger på naturgräs och förhoppningsvis soligt väder. Här nedan kan ni läsa all info om träningslägret och vad som kommer hända under de två veckorna spelarna är borta.

Lägret i sin helhet
Laget kommer utan tvekan träna hårt under tiden de är borta. Vissa av dagarna är det dubbla träningspass på naturgräset. I mitten på lägret kommer laget dessutom ha en teambuilding aktivitet som vi återkommer med.

Anläggning
Östersunds FK kommer hålla till på träningsanläggningen Albir Garden Resort i Costa Blanca som ligger i Alicante. Här får laget förstklassiga förutsättningar med fotbollsplaner, gymanläggning, relaxavdelning och allt som kan tänkas behövas för att ladda upp inför den kommande säsongen.

Träningsmatcher
På lägret är det en planerad träningsmatch. mot Danska AC Horsens. Matchen kommer spelas den 3 februari klockan 13:00. Östersunds FK har tilldelat sändningsrättigheterna till Bonnier News som kommer sända matchen. På denna länk kommer ni kunna hitta sändningen och information om hur ni kan se den.

Vilka spelare är inte på plats i Alicante?
Aly Keita deltar just nu i Afrikanska mästerskapen med sitt Guinea. Beroende på hur långt laget går i turneringen kommer avgöra om Keita ska resa till Spanien eller inte. Kristian Novak är heller inte med på lägret utan kommer köra sin rehab i Östersund.

Vilka provspelare följer med till Spanien?
Provspelarna som följer med är Samuel Rydz, född 2003 och Michael Aduragbemi Oluwayemi född 2005. Mer information om de kommer framöver.

Vilka ledare är på plats med laget?
Östersunds FK har ett antal ledare som finns till att utveckla laget på bästa sätt. En del av ledarna kommer ej delta på hela lägret. Med på resan är Magnus Powell (Huvudtränare), Fredrik Aasmund Eliassen (Assisterande tränare), Arnold Origi (Målvaktstränare), Stefan Lundin (sportchef), Jenny Larsson (Fysioterapeut), Thomas Näsholm (Fystränare), Moubarak Abdallah (Materialförvaltare) och Jörgen Håkansson (Massör).