ÖFK möter överraskningslaget IK Sirius

I morgon söndag återstartar Allsvenskan i fotboll för ÖFK efter två veckors uppehåll från seriespel. ÖFK möter IK Sirius från Uppsala på bortaplan och planen är att få revansch från förlusten hemma i juni med 0-2.

ÖFK resten ner till Nyköping med buss i onsdags och efter matchen i Svenska Cupen mot Nyköping (seger med 4-2) stannade laget kvar nere i Sörmland och tränade lätt på fredagen och i dag lördag åkte laget de 17 milen norrut till Uppsala och laddade inför matchen mot IK Sirius som spelas söndag eftermiddag 14.30 på Studenternas.

IK Sirius är laget som har överraskat på alla denna säsong. Laget ligger på en femte plats och har häng på Europaplats och är bara tre poäng från andraplatsen. IK Sirius har några riktigt bra målskyttar, Stefano Vecchia har gjort inte mindre än elva mål i årets Allsvenska så här långt. Lägg därtill fem assist så förstår ni att ska ÖFK hålla tätt bakåt så måste Vecchia stoppas.

Dessutom har japanen Yukiya Sugita gjort sju mål och sex assist, även här gäller det att hålla koll på honom för att hålla tätt bakåt.

Andra spelare att hålla koll på är Mohammed Khalid (sex mål och tre assist), Elias Andersson (fem mål) och Axel Björnström (fyra mål).

Matchen mellan IK Sirius och ÖFK startar 14.30 och sänds direkt på Dplay!

Så här har ÖFK:s matcher mot IK Sirius slutat de senaste säsongerna:

2020, 18/6    ÖFK-Sirius 0-2

2019, 19/10  ÖFK-Sirius 2-0 (Islamovic, Ssewankambo)

2019, 6/7      Sirius-ÖFK 1-1 (Gero)

2018, 22/9    Sirius-ÖFK 0-1 (Mensiro)

2018, 23/5    ÖFK-Sirius 5-2 (Gero, Edwards, Hopcut, Islamovic, Sotte)

2017, 17/9    Sirius-ÖFK 0-5 (Sema, Ghoddos x 2, självmål, Bertilsson)

2017, 17/5    ÖFK-Sirius 0-0