Kval till P17 Allsvenskan på söndag för ÖFK

På söndag startar kvalet till P17 Allsvenskan säsongen 2021. Östersunds FK:s P17 har tagit sig till det sista steget innan eventuellt spel i Sveriges högsta serie. Detta gjordes efter förra helgens vinst mot Gimonäs Umeå IF med 3-1 i Norrlandsfinalen.

17:00 på Jämtkraft Arenas B-plan ställs ÖFK i första matchen mot Täby FK, som förra matchen slog ut FC Djursholm med 4-0 på Tibblevallen. Vi lyder fortfarande under publikrestriktioner och vi uppmanar er att hålla ett säkert avstånd mellan varandra på plats.

Förutsättningarna är följande. Sex stycken lag har kvalificerat sig för kvalspelet. Dessa lag har delats in i två grupper med tre lag i respektive grupp. 1:an och 2:an i de båda grupperna går vidare till P17-Allsvenskan.

Varje lag spelar en match mot varje annat lag. Efter varje match genomförs en straffsparkstävling enligt spelreglerna. Är lagens placering avgjord behöver straffsparkstävling inte genomföras. Resultatet i straffsparkstävlingen gäller endast då lagen måste skiljas åt enligt nedan eller för att avgöra vilket lag som ska spela i match nr 2 och nr 3.

Vi önskar våra spelare och ledare ett stort lycka till!