ÖFK startar kampanjen ”Jag tror på det här” –

ÖFK startar en kampanj för att ersätta det sponsortapp som ÖFK har haft under 2019.

-Vi vill tillsammans få privatpersoner och företagare att hjälpa oss att fylla hålet detta medfört, säger ÖFK:s styrelse i ett uttalande.

ÖFK:s styrelse skriver följande:

”ÖFKs resa till idag har varit guldkantad, men också bara börjat. Östersund har etablerat sig i Allsvenskan och är ett lag att räkna med i landets högsta serie. Trots alla förändringar både organisatoriskt och i vårt a-lag visar den senaste hemmamatchen mot AIK att laget är att räkna med. Vi kommer aldrig tappa vårt fokus. Vi ska bli svenska mästare i Fotboll.

Vid sidan av planen förs en ständig kamp för att skapa ekonomiska förutsättningar för att ta nästa steg. Året har varit tufft.

Nuvarande ekonomiska läge är tufft och vi behöver DIN hjälp för att säkerställa att vi tillsammans i fortsättningen kan ha ett lag i landets högsta serie.

Vi behöver ersätta sponsortappet på cirka 7 miljoner kronor år 2019.  Därför vill vi tillsammans med privatpersoner och företagare fylla hålet detta år. Vi startar idag försäljningen av en halsduk under temat ”Jag tror på det här”, en halsduk som kostar 600 kronor för privatpersoner och 1 000 kr för företag.

Via swishnumret 123 003 7747 kan du som företagare eller privatperson skänka pengar eller beställa din halsduk. Skriv in emailadress när du swishar så att vi kan skicka halsduken till dig så tar vi kontakt med dig för att få en leveransadress. Den går också från och med idag (27 Augusti 2019) att beställa på www.ofkbutiken.se

Företag som vill köpa halsduken kan betala in pengar till bankgironr: 5048-2207. Märk inbetalningen med ”halsduk – vi tror på det här”.
Vill du inte köpa någon halsduk, men ändå bidra fungerar samma swishnummer om du tror på det här.

Vi ser positivt på framtiden, att det match in och match ut kommer närmare 5000 personer visar också vad ÖFK betyder för Östersund och Jämtland. Vi som har blivit valda av medlemmarna att representera denna fina klubb kommer aldrig ge oss för vi tror på det här!

Läs mer om varför ÖFK gör denna kampanj här!

Företagare kan gå in här och anmäla sitt intresse