ÖFK tränar på hemmaplan denna veckan – siktar på Europaspel

I går kväll landade spelarna och ledarna i ÖFK på hemmaplan efter ett 12 dagar långt träningsläger i Marbella Spanien. Nu börjar uppladdningen inför cupmatchen mot Halmstad på lördag. ÖFK tränar denna vecka, för första gången i år, på Jämtkraft Arena.

-Vi hade ett fantastiskt träningsläger i Spanien och nu laddar vi och tränar vi inför den första matchen i Svenska Cupen på lördag mot Halmstad, säger Ian Burchnall.

Ian och hans ledarstab har tillsammans med spelarna pratat om vikten att nu fokusera på Svenska Cupen den närmaste tiden. Han och gång på gång påtalat hur viktigt det är att fokusera på varje match för målet har han redan pekat ut:

-Jag vill spela i Europa i år. Vi ska vinna cupen och ta oss dit!

Totalt har ÖFK fått fem mycket intressanta nyförvärv till truppen och tillsammans med den stomme som avslutade höstsäsongen så bra finns det stora förhoppningar på att ÖFK kan vara med och slåss om cuptiteln i år också.

Ni har väl inte glömt hur ÖFK förra året förlorade cupsemifinalen mot Malmö FF på hemmaplan i otroligt spännande matchen som Malmö vann med 1-0.

ÖFK tränar måndag och tisdag, sedan har spelarna ledigt på onsdag för att sedan träna igen på torsdag och fredag. Idag är det öppen träning för media, samma sak på torsdag men sedan har lagledningen valt att stänga träningen övriga dagar.

-Det är mycket som vi ska jobba med denna vecka och ibland vill vi vara lite hemliga, säger Ian med ett finurligt leende.

Här kan du gå in och köpa dina biljetter till cupmatchen mot Halmstad på lördag. Avspark 16.00 på Jämtkraft Arena.