ÖFK tränar som planerat – träningen stängd för media och allmänheten

Efter diskussioner med det medicinska teamet runt laget har ÖFK beslutat att träna som vanligt i morgon måndag. Därefter görs nya bedömningar. Laget stänger nu sina träningar får både åskådare och media.

Efter de inställda träningsmatchen mot Stjördals Blink står det nu klart att det inte heller blir någon träningsmatch mot Rosenborg på bortaplan 28 mars. Det medicinska teamet tillsammans med ledargänget har bestämt att ÖFK ska träna som vanligt på måndag och därefter göra en ny bedömning om det behövs.

ÖFK:s träningar stängs nu för allmänheten och för media. Allt för att skydda spelarna. Vi ber er att respektera detta!

Under måndagen kommer klubbcheferna i de Allsvenska klubbarna att ha telefonmöte och senare under veckan kommer besked om vad som händer med den Allsvenska starten som är tänkt att vara den 4 april.