ÖFK-tv: Första träningspasset i ÖP-hallen genomfört

Idag tränade ÖFK för första gången inomhus i ÖP-hallen. Så gott som alla spelare deltog i det inledande test som genomfördes.

-Jättekul att vara igång igen och få köra lite bollövningar, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Efter sex veckors ledighet är nu ÖFK på allvar tillbaka i träning igen. I går måndag genomfördes mängder av tester för spelarna, idag tisdag var det så dags att äntligen gå in i ÖP-hallen och konstgräset där.

Så gott som alla spelare och ledare fanns på plats i ÖP-hallen och genomförde träningen. Eirik Haugan har varit förkyld och stod över träningen, dessutom körde Ronald Mukiibi lite lättare pass när de andra körde bollövningar.

-Spelarna var nöjda med att få vara tillbaka på gräset och börja att träna igen. Nu gäller det att hitta igen touchen och få till känslan, förklarar Ian Burchnall.

Det är mycket jobb som startar och första träningsmatchen spelas 25 januari borta mot GIF Sundsvall inomhus. Men före det väntar mängder av träningstimmar inomhus i ÖP-hallen.

-Det är svårt att öva på taktiska delar när planen inte är fullstor men vi kör på och sedan blir det ju ett träningsläger där vi kan komma ut på stor plan.

Se inslaget med Ian Burchnall i spelaren ovan!

Så här köper du säsongskort till ÖFK:s matcher i Allsvenskan 2020.