ÖFK-tv: Frank Arhin är tillbaka – redo för spel

Han kom till Östersund 2017 men lånades ut hela förra säsongen till Dalkurd. Nu är Frank Arhin tillbaka i Östersund för att spela med ÖFK.

-Jag fick bra med speltid i Dalkurd och allt var bra där, nu siktar jag på att göra poäng och vinna matcher med ÖFK, säger Frank.

Förra säsongen i Dalkurd blev riktigt bra för Frank Arhin. Han spelade 24 matcher och på dessa gjorde han ett mål och fem assist. Men framför allt fick han otroligt mycket speltid och förtroende av tränarna i Dalkurd.

-De var fantastiska mot mig i Dalkurd, jag fick förtroende av tränaren och spelarna var väldigt snälla mot mig. Jag trivdes otroligt bra i Dalkurd.

Han fyller snart 21 år och landade i Sverige och Östersund i söndags. Idag måndag gjorde han sin första träning med ÖFK och såg pigg ut.

-Jag måste träna mera, jag har ju inte kunnat träna lika bra som de andra spelarna eftersom jag har varit hemma i Ghana, säger Frank när han pustar ut efter träningen.

Se hela intervjun med Frank Arhin i spelaren ovan!

Glöm inte att köpa säsongskort – det kan du göra här!