ÖFK-tv: Isak om intensiva träningar och heta kamper

Efter tre träningsveckor är stämningen hög bland ÖFK:s spelare. Så här långt har träningarna varit intensiva och tuffa. Nu börjar nästa skede i träningen när de första träningsmatcherna dyker upp på schemat. Först ut är matchen mot GIF Sundsvall på lördag.

Isak Ssewankambo spelade 24 matcher förra säsongen, mittfältaren startade i 21 av dessa och tillhörde därmed en av spelarna som fick mest speltid i ÖFK förra säsongen. Nu är det ny säsong men en ännu mer hungrig Isak.

-Jättekul att vara igång med träningen igen. Jag har hållt igång bra under uppehållet och är nöjd med de träningar som vi har haft nu i början av försäsongen, säger Isak efter en av träningarna i ÖP-hallen.

Många menar att Isak Ssewankambo har en enorm potential och att han redan förra säsongen visade det.

-Om jag inte kände att jag kunde bli ännu bättre så skulle jag inte hålla på att spela fotboll. Det ska bli roligt att få spela match nu och varje dag är en ny utmaning. Det är bara att kriga på träningarna och sen får man se hur bra det går.

Se inslaget med Isak i spelaren ovan!