ÖFK-tv: Så här ställer ÖFK upp mot Halmstad idag

I dag klockan 16.00 ställs ÖFK mot Halmstad i den första gruppspelsmatchen i Svenska cupen i fotboll. Här får ni ÖFK:s laguppställning och i inslaget ovan kan ni också höra Ian Burchnalls tankar inför matchen.

Första tävlingsmatchen för i år för ÖFK och första omgången i Svenska Cupens gruppspel. Superettanlaget Halmstad står för motståndet och många menar att Halmstad är favoriter till att vinna Superettan i år.

Ni kan läsa mer om motståndarna i en artikel här nedan. Men för ÖFK:s del så är samtliga spelare tillgängliga, utom Simon Kroon och Ronald Mukiibi. Båda två är fortfarande i en rehabfas och kommer inte till spel idag.

ÖFK ställer upp med följande laguppställning idag:

Aly Keita – Tom Pettersson, Douglas Bergqvist, Noah Sonko Sundberg – Marco Weymans, Hosam Aiesh – Charlie Colkett, Rewan Amin, Jerell Sellars – Tesfaldet Tekie, Dino Islamovic

ÖFK:s bänk: Sixten Mohlin, Thomas Isherwood, Jamie Hopcutt, Ludvig Fritzson, Ravel Morrison, Curtis Edwards, Samuel Mensiro

-Vi har flera olika alternativ under matchen att formera oss. Vi kan ändra till en fyrbackslinje om vi skulle behöva det, förklarar Ian Burchnall.

I matchen mot Rostov, som ÖFK vann med 4-2 i Spanien, spelade ÖFK med en fyrbackslinje där Curtis Edwards spelade back. Nu börjar Curtis på bänken.

Halmstad är ett riktigt bra lag som dock har haft problem med magsjuka i truppen de senaste dygnen. Men Ian är väl medveten om att Halmstad kommer till start med ett riktigt bra lag.

-Jag är inte rädd för dem men har respekt för dem. De har flera riktigt bra spelare, troligen de bästa spelarna i Superettan, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Ian och hans coachstab har noga tittat igenom videos från Halmstads matcher och är väl medvetna om att laget vimlar av duktiga spelare.

-Jag har sett dem spela och de är väl organiserade, om vi inte är fokuserade och ger allt så kommer vi att få problem med dem. För oss är det väldigt viktigt att få med oss ett bra resultat idag.

Matchen startar på Jämtkraft Arena klockan 16.00 och direktsänds i C-more.