ÖFK-tv: Sista träningen inför matchen mot Norrköping

Idag tränade ÖFK för sista gången före matchen mot IFK Norrköping. Det blev ytterligare en tuff träning där vi fick en uppfattning hur ÖFK kommer att spela mot Norrköping.

-Vi har ett bra lag som vi ställer upp med mot Norrköping, säger Ian Burchnall efter träningen.

Flera av de skadade spelarna deltog i dagens träning ute på ett soligt Jämtkraft Arena. Ja, faktum är att alla spelare fanns idag med och kände på gräset.

-Skönt att vi börjar få tillbaka en del spelare från skador och dessutom är ju Aly Keita och Ronald Mukiibi tillbaka från Afrikanska Mästerskapen, förklarar Ian Burchnall.

Däremot får Ian klara sig utan Thomas Isherwood och Noah Sonko Sundberg i matchen mot IFK Norrköping. Bägge spelarna är avstängda, Noah fick sitt tredje gula kort mot Sirius och Thomas fick sitt sjätte gula kort i samma match.

-Vi får se hur vi ställer upp men jag har en bra uppfattning hur vi ska spela och med vilka spelare, menar Ian.

Matchen spelas på söndag med avspark klockan 15.00 och biljetterna till matchen köper ni här.