ÖFK-tv: Träffa glädjespridaren Andrew Mills

När det går tungt och känns jobbigt på planen gäller det att försöka se saker och ting positivt. Då kliver Andrew Mills in och lockar till skratt.

-Jag är bara mig själv och jag är för det mesta glad och har nära till skratt, berättar Andrew Mills för ÖFK-tv.

Regnet strilar ner över Jämtkraft Arena, spelarna i ÖFK tränar för fullt och siktet är inställt 1,5 vecka bort i tiden när Kalmar FF kommer på besök för match i Allsvenskan.

Den långe engelsmannen, en av ÖFK:s målvakter, hörs då och då. Ofta med ett skratt och ett leende på läpparna.

-Vi behöver killar som Andrew i laget, han är nog den klumpigaste jag har träffat men otroligt rolig, säger Tom Pettersson om sin lagkompis.

Se intervjun med Tom Pettersson här

Tom drar upp en handelse som höll på att sluta riktigt illa. På träningslägret inför säsongen befann sig laget i Spanien i en liten by på spanska solkusten. Andrew var lite fumlig och helt plötsligt brann det i matsalen i restaurangen.

-Det där var inte mitt fel, säger Andrew snabbt och skrattar. Tom brukar påminna mig om den där händelsen. Men jag är lite klumpig. Och jag är dessutom oftast glad. Det är sån jag är och jag är bara mig själv, säger han till sitt försvar.

Andrew Mills fortsätter:

-Men jag är bättre att spela kort är Tom och de andra. Jag är bäst i hela laget, utan tvekan, säger han och ler.

Lagkompisarna passerar bakom oss när intervjun pågår och alla försöker att psyka Andrew till skratt. Det är inte svårt för han skrattar ofta och länge.

Det är tur att det finns killar som Andrew i ett lag. De gör helt enkelt livet lite roligare.