ÖFK värvar Kalpi Outtara – skrivit på för tre år

ÖFK har idag, på nyårsafton, gjort klart med ett nyförvärv i backen Kalpi Outtara. Kalpi har skrivit på ett kontrakt som gäller för tre år framåt.

-Vi är otroligt glada att kunna skriva kontrakt med Kalpi Outtara, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

I höstas lånades vänsterbacken Kalpi Wilfried Outtara in från hans klubb ASEC Mimosas i Elfenbenskusten. Kalpi hann med att spela sju matcher som vänsterback i ÖFK innan säsongen tog slut.

Kalpi fyllde 21 år i förrgår och har trots sin unga ålder hunnit med att spela med i Afrikanska Champions League med sin klubb.

-Kalpi är en ung spelare med stor potential som gjorde ett bra intryck hos oss under hösten. Vi tror att Kalpi kan utvecklas ytterligare hos oss och vet att flera andra klubbar i Norden var ute efter att knyta till sig Kalpi, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

ÖFK:s spelare och ledare samlas åter i Östersund och startar upp säsongen 2020 om en vecka.