ÖFK:s årsmöte genomfört – Rasteby vald till ordförande

Ikväll genomfördes ÖFK:s årsmöte och nu står det klart att Mathias Rasteby valdes till ordförande för Östersunds FK för ett år framåt. Övriga i styrelsen blev Petter Jakobsson, Tom Pripp, Lars Andersson, Teddy Myhr, Robert Sundqvist och Lena Johansson.

ÖFK:s årsmöte lockade drygt 200 personer till Gamla Teatern och efter gårdagens bolagstämma i Östersunds FK var det nu alltså dags för årsmötet i huvudföreningen.

Under årsmötet gick man igenom verksamhetsberättelse, årsredovisning/årsbokslut, revisorernas berättelser, verksamhetsplan med budget samt styrelsens förslag och inkomna motioner.

Den nya styrelsen fick presentera sig och fick applåder av åhörarna.

-Jag vill jobba med det här för att jag tycker att ÖFK är så otroligt viktigt, jag vill att vi ska spela i Europa igen, sa Mathias Rasteby.

I samband med årsmötet klubbades det också fram att styrelsen i ÖFK:s elitbolag, Östersunds FK Elitfotboll AB ska vara densamma fram till dess att kontrollbalansräkningen är avslutade i juni månad. I styrelsen ska förutom den gamla styrelsen ska också Leif Widegren ingå.