ÖFK:s försäsong nu spikad – genrep mot Rosenborg

Det är bråda dagar för Ian Burchnall och de andra i ÖFK:s ledarteam. Förutom alla fysiska tester på spelarna ska också försäsongen planeras. Nu är det klart att ÖFK:s första träningsmatch blir mot GIF Sundsvall 25 januari och att laget åker på träningsläger till Portugal 1-11 februari.

Totalt är nio matcher inplanerade före den Allsvenska starten, som sker hemma på Jämtkraft Arena 5 april mot Mjällby. ÖFK har nu också bestämt att det blir ett träningsläger i Portugal 1-11 februari, kvällen innan avresan blir det en träningsmatch mot Brommapojkarna på Grimsta IP.

I södra Portugal blir det elva dagars träning men ÖFK kommer också att spela två träningsmatcher. Motståndet i dessa matcher är ännu så länge inte spikade.

Den första träningsmatchen på hemmaplan blir söndag 16 februari då norska Levanger kommer på besök. Veckan därefter startar Svenska Cupen där ÖFK möter Eskilsminne (borta), GAIS (hemma) och BK Häcken på bortaplan.

Veckan före den Allsvenska starten åker ÖFK till Trondheim och kommer då att möta Rosenborg i en träningsmatch. Sedan startar Allsvenskan med hemmamatch mot Mjällby 5 april.

Här kan du köpa säsongskort till ÖFK:s matcher i Allsvenskan!

ÖFK:s matcher på försäsongen 2020

Lördag 25/1 (träningsmatch)

GIF Sundsvall-ÖFK, Nordichallen klockan 16.00 (OBS! Ny ändrad tid)

Fredag 31/1 (träningsmatch)