ÖFKs spelare blir faddrar till länets lag

För att stärka banden inom föreningen samt för att förbättra samverkan till de lokala föreningarna kommer spelarna i ÖFK:s A-lag få fadderlag i bland annat ÖFK:s akademilag, Frösö IF, Ope IF, IFK Östersund, Brunflo och Ås IF

Upplägget kommer vara att spelarna ÖFK:s A-lag har delats in i grupper där de tillsammans blir faddrar åt ett särskilt lag i närområdet Spelarna och laget kommer gemensamt fram om ett upplägg. ÖFK:s A-lags spelare kommer exempelvis hålla i träningar med fadderlaget, vara med under säsongen under matcher, finnas tillgängliga för att svara på frågor för spelarna och vara där för laget tills säsongsavslutningen äger rum.

-Vi vill att våra spelare ska vara förebilder och hoppas att detta initiativ ska ge både våra spelare utveckling samt att ge fadderlagen en möjlighet att knyta band med spelare i A-laget. Vi hoppas på sikt kunna utöka samverkan inom flera områden både inom föreningen och i Jämtland i stort, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.