Östersund FK genomför förändringar i tränarstaben

Östersund FK och huvudtränaren Ian Burchnall har beslutat att gå skilda vägar med anledning av att klubben och Burchnall har olika uppfattningar om ÖFKs framtida inriktning.

– Det är tråkigt att behöva avsluta vårt goda samarbete som har pågått i två års tid. Men nu måste vi blicka framåt för klubbens bästa, säger Leif Widegren, representant för ÖFKs Sportkommitté.

– Jag har uppskattat mina år i ÖFK och vill rikta ett stort tack till alla supportrar, säger Ian Burchnall.

– Allsvenskan är i full gång och för styrelsen är det av yttersta vikt att laget har ett ledarskap som kan hjälpa dem på vägen mot nya segrar. Vi har påbörjat rekrytering av en ersättare men till dess att denne är på plats kommer Ian att verka som huvudtränare, avslutar Östersund FKs ordförande, Mathias Rasteby.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Niclas Lidström
Kommunikationsansvarig