Östersunds FK åker på träningsläger till Spanska Alicante

Förra året valde Östersunds FK att åka på ett träningsläger som var det bästa möjliga utifrån sportsliga och ekonomiska förutsättningar. Däremot var resmålet kritiserat och vi inom ÖFK känner att vi vill göra så rätt och riktigt som möjligt utifrån vår värdegrund och vad vi står för. Mellan 22 januari och 4 februari kommer klubben istället att åka till Spanien, och kuststaden Alicante. Resemålet innebär dock att träningslägret blir dyrare jämfört med tidigare.

Vi vill kunna skapa en så bra utgångspunkt som möjligt för laget, med bästa möjliga förutsättningar inför gruppspelet i Svenska Cupen och säsongen i Superettan. Detta kommer då innebära att träningslägret blir dyrare än föregående år.

För att träningslägret ska kunna rymmas inom budget för 2024 hoppas vi att ni vill vara med och stötta laget genom att swisha in ett bidrag. Alla bidrag mottages mycket tacksamt. Vill ni vara med på detta och visa stöttning för laget kan ni swisha in till 123 416 76 56. Skriv gärna ”Träningsläger” i meddelandet.

Stort Tack för ditt eventuella bidrag!