Östersunds FK har gjort klart med Onahi Ogbu

Med endast tre dagar kvar innan ett stundande Norrlandsderby görs de sista förändringarna med truppen innan den spikas. Idag onsdag har Östersunds FK gjort klart med provspelaren Onahi Abraham Ogbu som kommer tillhöra klubben de närmsta två åren. Vi önskar honom varmt välkommen!

Den svenska fotbollen är inget obekant för den nigerianske vänsterbacken. Så sent som för två år sedan tillhörde han den Allsvenska klubben IFK Göteborg, men fick tyvärr avsluta sin tid där efter en skada. Sedan dess har Ogbu stannat i Nigeria och hållit igång med hans ungdomsklubb, TikiTaka FC International. Efter en viss tids provspel för Ogbu uppe i Jämtland har ÖFK och den svensk-nigerianska akademin nått en överenskommelse gällande ett lån.

-Ogbu har varit i träning med oss under några veckor och gjort ett gott intryck både som person och spelare. Vi får in en bolltrygg ytterback med ett bra passningsspel som ska bli intressant att följa framåt, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

-Det ska bli otroligt kul att nu bli en del av ÖFK. Jag kommer till en klubb där lagkänslan är bland det bästa jag upplevt. Jag ser fram emot att ta klubben tillbaka till Allsvenskan, och är beredd att lägga all den kraft jag har för det, och lite till, säger Ogbu som nu laddar upp inför helgens derby.

Fakta om Onahi Abraham Ogbu

Född: 28 mars 2002